.jpg)
Areál v Mladějově na Moravě je jedinečným propojením industriální architektury, funkční historické železnice a expozic průmyslového muzea. Rozsáhlý areál také disponuje budovami a objekty vykazující prvky urbex. Jedná se o autentické industriální prostředí, které věrně zachycuje atmosféru období první republiky, Protektorátu, resp. Velkoněmecké říše, i socialismu. Nabízí tak široké využití v hrané i dokumentární tvorbě.
Základem lokace je mladějovská úzkokolejka o rozchodu 600 mm, vybudovaná v roce 1918 pro přepravu lupku, šamotu a uhlí. Trať byla v provozu do roku 1991 a po celou dobu zde sloužily především parní lokomotivy, z nichž některé jsou dodnes provozuschopné. V délce 11 km propojuje několik industriálních lokalit: tovární areál v Mladějově, bývalý důl Hugo Karel na Nové Vsi a areál dolu Hřebeč. Vede přírodní krajinou, přes zalesněné i odlesněné svahy a kolem unikátních důlních odvalů. Trať patří mezi poslední dochované a stále provozuschopné úzkorozchodné průmyslové dráhy v České republice.
Součástí lokace je i Průmyslové muzeum Mladějov, situované v bývalé šamotce. Expozice zahrnuje provozuschopné dopravní a stavební stroje (např. traktory, motocykly, nákladní vozy, buldozery, bagry, autobusy aj.). K dispozici jsou plně funkční parní i motorové lokomotivy, důlní a osobní vozy včetně klasických "huntů". Vozidla muzea a železniční dráhy je možné využít přímo ve scénách.
Natáčet lze jak v exteriérech, tak i v interiérech bývalé šamotky, dolů a dalších průmyslových objektů. Vnitřní prostory muzea o ploše cca 3 000 m² zahrnují sedm tematických místností, autentické dílny a výtopnu. V areálu se také nachází tovární budovy v Mladějově a skladová hala v Hřebči. Průmyslové prostředí je stylově zachovalé a bez moderních stavebních úprav, což posiluje dobovou atmosféru. Je tak vhodné pro stylizaci do období od 20. do 80. let 20. století.
Z hlediska přístupu je lokace dobře dostupná – části Mladějov a Hřebeč jsou přístupné osobními i nákladními vozy a autobusy. Oblast Nové Vsi je dostupná hůře, po lesní cestě. Trať samotná je přístupná drážními vozidly a v cca 10 místech také automobily přes křížení se sjízdnými cestami. Elektřina je k dispozici v Mladějově a Hřebči (třífázový proud, 63 A, max. 45 kW), zatímco Nová Ves a trať nejsou elektrifikovány – zde je možné využít elektrocentrály umístěné na vlaku. Pro parkování jsou v Mladějově a Hřebči k dispozici rozsáhlé parkovací plochy; v Nové Vsi není oficiální parkoviště, ale je možné zastavit v terénu.
Zázemí pro štáb zahrnuje možnost zajištění občerstvení až pro 100 osob v areálu Mladějova (kavárna a venkovní posezení), po dohodě je možné zajistit catering i pro větší skupiny včetně plnohodnotných jídel. Ubytování přímo v areálu není možné, ale v dostupné vzdálenosti se nacházejí hotely ve městech Moravská Třebová (15 km), Česká Třebová (20–25 km) a Svitavy (25 km).
Místo má bohatou historii, spojenou s těžbou a působením německého obyvatelstva v regionu. Pro filmová a televizní natáčení je zde navíc možnost dobové stylizace a zajištění historických vozidel, což z lokace činí mimořádně atraktivní prostor pro různé audiovizuální projekty.
Adresa: